piątek, 13 stycznia 2017

Kopalnia wiedzy cz. 3



Zauważyłam, że styczeń jest idealnym miesiącem na podsumowania, a z racji tego, że dawno nie pojawił się nowy wpis z serii: Kopalnia wiedzy, to i na niego przyszedł czas. Już standardowo zapraszam do zapoznania się z przeszłymi postami, w których rozwijam przytoczone dzisiaj problemy. A już w przyszłym tygodniu następne zestawienie, podsumowanie minionego roku, ale tym razem nie będę pisała o samorozwoju. O czym? Niech pozostanie to póki, co maleńką tajemnicą.

Przechodzę do sedna żeby Was nie zanudzić. Poniżej znajdziecie 10 złotych (mam nadzieję) porad w pigułce.


ZADAWAJ PYTANIA
Jeśli chcesz zadać sobie jakieś pytanie, zadaj je teraz. Nie bój się pytać, nie bój się poznawać odpowiedzi. Dobre pytania pomogą Ci uświadomić, co jest dla Ciebie ważne, ułatwią stworzenie listy priorytetów. Czego chcesz od życia? Czego oczekujesz od siebie? Gdzie widzisz siebie za 10 lat? Jeśli znasz już odpowiedzi na te pytania, nie czekaj, działaj!


WYZNACZAJ CELE
Życie bez celu jest bezcelowe, dlatego marz, stosuj Metodę Małych Kroków, działaj świadomie żeby osiągnąć oczekiwany stan ducha bądź stan rzeczy. Pamiętaj żeby się nie poddawać, nie zniechęcać porażkami, nie zbaczać z obranego kursu, tylko dlatego, że osiągnięcie celu wymaga wytrwałości, czasu, zaangażowania i poświęcenia. Aby wspiąć się na sam szczyt wieżowca spełnienia, żyj swoim marzeniem, podporządkuj mu życie. Nie zapominaj jednak o tym żeby się nie ograniczać, nie odrzucaj możliwości, które pod nos podtyka Ci los, korzystaj z nich, wykorzystuj świadomie każdą pomyślną okoliczność, rób z niej użytek. Miej na uwadze jeszcze jedną ważną kwestię. Jeśli w końcu uda Ci się urzeczywistnić plan, nie przysiadaj na laurach, naciesz się swoim osiągnięciem, a potem ponownie przystąp do działania, bądź głodny wcielania nowych idei w życie! Z wcześniejszą pasją aspiruj do finalizacji następnego celu.


UCZ SIĘ CIERPLIWOŚCI
Zazwyczaj nic nie przychodzi człowiekowi łatwo, osiągnięcie celu wymaga czasu. Nie pozwól żeby rozgorączkowanie, niecierpliwość czy irytacja wzięły górę nad zdrowym rozsądkiem. Nie porzucaj swoich planów, tylko dlatego, że wymagają czasu, czas i tak upłynie, więc albo pozwolisz się unieść fali, robiąc swoje, albo porzucisz marzenia, za parę lat prawdopodobnie tego żałując. Jeśli masz problem z cierpliwością, stocz z nią walkę. Co jakiś czas rób sobie rachunek sumienia podsumowujący Twoje zaangażowanie, analizujący każdy krok, który postawiłeś. Dzięki temu zauważysz postęp w pracy i jej celowość.


PRACUJ 
Nigdy nie zapominaj o tym żeby pracować. Sam talent nie gwarantuje odnoszenia sukcesów. Nie rozwijanie swojego daru pewnego dnia uświadomi Ci, że stanąłeś w miejscu, a ludzie, którzy urodzili się bez większych predyspozycji w danej dziedzinie wznieśli się na wyższy poziom rozwoju niż Ty, ciężko pracując. Za życiowymi sukcesami nie kryje się ogromna tajemnica, każdy z Nas może odnieść swój mały sukces, jeśli uparcie będzie ku niemu dążył. Im więcej osiągniesz, tym ciężej pracuj. Wypełniaj swoje zadania z uśmiechem na ustach, to nie kara, nikt Cię do niczego nie przymusza, szczerze polub to, co robisz.


ODNOŚ SUKCESY
Pracuj wytrwale i ciężko, nieprzerwanie rozwijaj swój talent, bądź cierpliwy, systematyczny, zmotywowany, zaangażowany, podchodź do tego, co robisz z pasją, niezachwianą wiarą i odpowiednim myśleniem. Myśl pozytywnie, uwierz, że możesz, że się uda, że nic Cię nie ogranicza i nie powstrzymuje.


INSPIRUJ SIĘ
Inspiracja jest według mnie jednym z najważniejszych mianowników, składowych Naszego życia. Dzięki niej nachodzi Nas ochota żeby oddawać się pasjom, rozwijać się, regularnie działać. Jeśli nadal nie masz pojęcia, co Cię inspiruje, zastanów się nad tym właśnie teraz, po czym stwórz tablicę inspiracji. Niech znajdzie się na niej wszystko to, co przyjdzie Ci do głowy. Im pokaźniejsza lista, tym więcej alternatyw.


NIE PODDAWAJ SIĘ NASTROJOM
Steruj nimi, zarządzaj, zmniejszaj ich odczuwanie bądź zwiększaj ich aktywność. Emocje wpływają na Nasz odbiór rzeczywistości, a podejmowane pod ich wpływem decyzje bardzo często rzutują negatywnie na Naszą przyszłość. Mówimy lub robimy coś, czego z czasem żałujemy, wstydzimy się. Skup się na emocjach odczuwanych przez Ciebie najczęściej, analizuj swoje stany emocjonalne, w ten sposób dowiesz się, jakie uczucia towarzyszą Ci najczęściej, i jaki wpływ mają na Ciebie.


BĄDŹ REGULARNY
Pracuj nad swoją systematycznością. Stwórz wokół siebie idealne warunki pracy, oczyść umysł, zrelaksuj się, wyobraź sobie swój cel - wyraźny, duży, kolorowy, namacalny, polub swoje obowiązki, pamiętaj, że niczego nie musisz, Ty chcesz, działaj każdego dnia, nie odkładaj swoich zadań na jutro, a wtedy systematyczność zaprowadzi Cię na wymarzony szczyt.


NAGRADZAJ SIĘ
Każdy maleńki sukces, każde wykonane zadanie niech napawa Cię dumą. Nagradzaj swoją regularność budującym słowem bądź chwilą przyjemności. Nie możemy budować swojego życia jedynie na odgórnie ustalonych obowiązkach, powinnościach, nakazach czy zakazach, karząc się za każde potknięcie.


ĆWICZ SWÓJ UMYSŁ
Nie odkładaj niczego na później, nie powtarzaj nieustannie, że Ci się nie chce, nie narzekaj, bo z upływem czasu coraz trudniej będzie Ci szło zmotywowanie się do działania. Niećwiczony umysł pewnego dnia po prostu uzna, że jedynym słusznym wyjściem będzie na okrągło informowanie Cię, postępujesz właściwie, to nie teraz powinieneś wziąć się do roboty, a żeby dobitniej Cię do tego przekonać, podsunie Ci kuszące obrazy wylegiwania się na kanapie z miską popcornu i colą. Chcesz tego uniknąć? Pracuj systematycznie!
   



Znajdziesz mnie tutaj:
 
https://www.facebook.com/nigdyniewierzchomikom/             https://www.instagram.com/pamietnikksiezniczki/

50 komentarzy:

  1. Mój umysł nieustannie podsuwa mi obraz kanapy. Pozdrawiam :)
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobre rady:) Na ćwiczenie cierpliwości dobrze robią kolorowanki, a systematyczności uczy prowadzenie bloga:). Podoba mi się ten pomysł z nagradzaniem się za każdy mały sukces.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Regularne prowadzenie bloga wymaga wielu nakładów pracy. Zanim go nie założyłam, nie sądziłam, że momentami będzie aż tak ciężko.

      Usuń
  3. Złote rady, które staram się cały czas stosować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe "postanowienia". Bardzo dobre rady. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, ja koniecznie muszę poćwiczyć cierpliwość :D

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie z regularnością są problemy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z regularnością dużo osób ma problemy, ale na szczęście da się nad tym popracować :)

      Usuń
  7. Cierpliwość to podstawa :)
    Bardzo dobrze napisany post :) Pozdrawiam.
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  8. Sama od siebie dodałabym: wybaczaj- wybaczaj sobie i innym. Bardzo ciężka sztuka, ale niezbędna do zdrowia psychicznego i bycia na ogół szczęśliwszym człowiekiem.
    Nie porównuj swojego życia do innych- każdy z nas jest inny i pisze zupełnie inną książkę, a pozory naprawdę mylą. W czasach instagramu ludzie malują złudzenie posiadania idealnego życia, ale to tak naprawdę groteska rzeczywistości.

    Dopiero cię znalazłam, ale powiem Ci, że rysunki są mega!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybaczenie jest ważne, to prawda.

      Tak jak wspomniałaś, w świecie, który Nas otacza, w erze facebooka, instagrama, ludzie porównują siebie do innych, pragnąc innego życia, z tym, że to często złudne. Bardzo łatwo jest wykreować w internecie swój wyidealizowany wizerunek.

      Dziękuję :)

      Usuń
  9. Cierpliwość najważniejsza! Bycie zawziętym też pomaga w nauce wszystkiego! :)
    https://lone-gunmens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Rady idealne dla mnie. Ostatnio pracuję nad samą sobą i właśnie takie słowa są bardzo pomocne. ;)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem cieszę się, że trafiłam z postem :) Mam nadzieję, że Ci pomoże :)

      Usuń
  11. Złote porady, mnie często brak cierpliwości niestety :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie momentami również, ale trzeba nieustannie nad tym pracować.

      Usuń
  12. Twoje pomysły sa bardzo cenne :)
    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja powiem wręcz przeciwnie- życie bez celów i planów jest przecudowne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bardzo umiem sobie takie życie wyobrazić, ale najważniejsze, że Tobie takie życie sprawia radość :)

      Usuń
  14. Idealny post na styczeń , dajesz naga wielkiego motywacyjnego kopa ! :)
    Ja uczę się cały czas systematyczności , bo często właśnie tej cechy mi najbardziej brakuje żeby osiągnąć jakiś cel , dlatego lubię różne 30 dniowe wyzwania bo mój mózg skupia się na tym, ze to tylko 30 dni i łatwiej mi się ogarnąć niż gdybym nie ustalała sobie jakiegoś typowego okresu czasu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :)

      A wiesz, że nie pomyślałam o takich miesięcznych wyzwaniach. Muszę zacząć je wcielać w życie :)

      Usuń
  15. Powiedzmy, że do wszystkich tych rad się stosuję. A przynajmniej robię wszystko, żeby udało mi się to wszystko realizować :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajne porady, niby takie oczywiste, ale często o nich zapominamy :)
    Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest. To, co wydawałoby się oczywiste i niewarte przypomnienia, jest przez Nas najczęściej zapominane.
      Również obserwuję :)

      Usuń
  17. Ale super blog. Szkoda, że wcześniej tutaj nie trafiłam. Może to brzmi jak spam ale spamem nie jest. Obserwuję i pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) A jak to mówią, lepiej późno niż wcale ;)

      Usuń
  18. takiego posta właśnie potrzebowałam przeczytać ! :)

    Pozdrawiam i życzę cudownego tygodnia :)
    ANRU,

    OdpowiedzUsuń
  19. Bycie regularnym to mój największy problem, ale pracuję nad tym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsza jest praca. Efekty na pewno się pojawią :)

      Usuń
  20. bardzo fajna lista, gdybym tylko umiała stosować się do wszystkich punktów jednocześnie ;)
    nie poddawanie się nastrojom idzie mi czasem bardzo kiepsko :D pracuję nad sobą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze to nieustannie pracować. Wszystko przed Tobą :)

      Usuń
  21. Fajny, bardzo motywujący post, akurat nie mam dobrego dnia :')

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne rady! Bardzo fajnie tutaj u Ciebie, dlatego obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  23. "Poniżej znajdziecie 10 złotych(...)" Na początku myślałem,że każdy kto przeczyta do końca post dostanie od Ciebie dyszkę. Ale nie,to jednak nie to :D
    Ale te rady chyba są bardziej cenne niż 10zł... Zastosowanie ich w życiu pomaga rozwijać się i ulepszać to życie. To takie niby oczywiste sprawy,ale często zapominane. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że nie wpadłam na to, że ktoś może tak to odebrać :D

      Usuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia