wtorek, 24 stycznia 2017

Ćwicz z Angelicą #2


Nieustannie zadajemy sobie pytania. Co mam zrobić, w którą stronę mam pójść, kupić białą bluzkę czy niebieską, jaki deser zamówić, dokąd zmierzam, czego chcę, na co mam ochotę, dlaczego, po co? Pytania są nieodłącznym elementem Naszej codzienności, chociaż często nie zdajemy sobie z tego sprawy.

Czym różni się osoba odnosząca sukcesy od osoby, której nie udaje się ta sztuka? Ludzie znajdujący się w pierwszej grupie potrafią zadawać sobie dobre pytania, dzięki czemu uzyskują dobre odpowiedzi! Druga grupa często nie głowi się nad zadawaniem sobie pytań, gdyż nie wie, bądź nie wierzy w to, że dobre pytanie w stanie zmienić pryzmat postrzegania przez Nas konkretnej sytuacji czy odbierania rzeczywistości.

Przestańmy pytać nawykowo, pytajmy świadomie! Dobre pytania kreują dobre życie. Konsekwencją dobrych pytań jest dobra przyszłość.

 


Jakie pytania zadajesz sobie najczęściej? Czy są to dobre pytania? Świadome czy automatycznie pojawiające się w Twojej głowie?


Czy chciałbyś zastąpić stare pytania nowymi? Jak brzmiałyby te pytania?

Jakie pytania powinieneś sobie zadać teraz? Czego powinny dotyczyć te pytania? Motywacji, systematyczności, zaangażowania, poziomu, na którym żyjesz, pracy, edukacji, duchowości, rozwoju, innych ludzi?

Co chciałbyś zmienić?

Chcesz wspiąć się na kolejny poziom samorozwoju? Jakie pytania poprawią jakość Twojego życia i życia bliskich Ci osób?


Zamień "Czy to jest możliwe?" na "Co mogę zrobić żeby osiągnąć cel?"


Znajdziesz mnie tutaj:
 
https://www.facebook.com/nigdyniewierzchomikom/             https://www.instagram.com/pamietnikksiezniczki/

26 komentarzy:

  1. ostatnie zdanie trafiło w moje serducho :)
    Świetny post!
    OBSERWUJE :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sztuka zadawania wlaściwych pytań wbrew pozorom nie jest taka łatwa jak się wydaje. Jeśli sobie z tym nie radzimy czasem warto pójść do coacha, który jest ekspertem od zadawania właściwych pytań.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, nie jest to sztuka prosta, ale myślę, że warto próbować samemu nauczyć się pytać właściwie, a jeśli to nie pomoże, pomoc coacha na pewno się przyda.

      Usuń
  3. Bardzo ciekawy post ! ;) skłania do przemyśleń

    OdpowiedzUsuń
  4. świetna motywacja :) ja kiedyś się rozwodziłam nad tym, że ludzie nie zadają sobie pytań. tak jest w istocie, nie spełniają marzeń, są przygnębieni, ich życie nie ma celu...
    dobrym pytaniem jest "dlaczego właściwie jestem smutna?". często prowokuję lawinę refleksji, które wypędzają poczucie bezpodstawnego smutku ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. W swoim życiu chciałabym zmienić wszystko to co złe na lepsze i muszę się za to w końcu zabrać ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. oj tak, pytania to nieodzowna część mojego życia! :O czasem nawet prowadzę sobie w głowie takie wewnętrzne dyskusje i dochodzę do kompromisów SAMA ZE SOBĄ :O

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie muszę to przemyśleć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. i cóż, zmusiłaś mnie do różnych przemyśleń:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze zadane pytanie równa się często zwięzła i konkretna odpowiedź, choć nie zawsze... fajny post :-)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny post, aż mnie wzięło na przemyślenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zadaje sobie jedno złe pytanie - czy warto jest przeżywac bóle w przyszłości i zjeść teraz to ciasteczko... zawsze jest warto, bo przez nietrawienie ciasteczek gubię 5 kg za każde :D Jakoś nigdy się nie zastanawiam nad takimi rzeczami, mój umysł bardziej analizuje różne sytuacje niż co zrobić itd.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zadawanie pytań jest bardzo dobre , bo możemy się zastanowić co pragniemy osiągnąć i krok po kroku realizować plany.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobrze to ujęłaś. Grunt to umieć zadać sobie odpowiednie pytania a następnie znaleźć na nie dobra odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ostatnie zdanie idealne! Bardzo ważne jest dokładnie formułować swoje pytania i cele :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj tak, jako ludzie często zadajemy sobie takie pytania. Bo w sumie mało kto odkrył to po co na prawdę żyje. Ja jako młoda katoliczka(spokojnie, nie siedzę całymi dniami z różańcem w ręku) zawsze staram się pytać Boga po co mnie stworzył :D Czasami dostaję odpowiedź! Ale myślę, że moim najczęstszym pytaniem jest "co jeszcze mogę zmienić w życiu by być jeszcze bardziej szczęśliwa". Odpowiedź sama zawsze się znajduje :) Super masz bloga! Zaobserwuję byś mi nie uciekła, hah!
    Pozdrawiam,
    galantyka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciężko jest zadawać właściwe pytania. Ostatnie zdanie fajnie wszystko podsumowuje.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajne zadania, muszę poświęcić na nie trochę czasu. Wydaje mi się, że często zadaję niewłaściwe pytania.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja jestem z zadowolona z siebie i ze swoich osiągnięć :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawy bardzo motywujący post! https://dreamerworldfototravel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia